dinsdag 12 juni 2007

Column: Lan-party misverstand

Oké,
nu stoor ik me er echt aan. Die domme mensen die nog nooit een Lan-party hebben gedaan en denken dat het zich handeld over wat nerds die 24/7 in een kamertja achter hun PC's zitten op wat knopjes te drukken.

ONZIN! En nog van de bovenste plank ook.
Voor de n00bs (beginnelingen) onder ons, een LAN-party is een evenement waarbij mensen hun eigen PC meenemen naar een bijeenkomst en dan vanallerlei zaken doen. Het stereotype beeld bestaat uit wat nerdachtige jongens die in een grote ruimte hun PC's hebben staan dag en nacht spellen spellen onder het genot van junkfood.

Goed toegegeven er worden spellen gespeeld, er is junkfood en er zitten nerds tussen. Echter is een LAN-party veel meer. Ik heb het nu over een LAN-party met vrienden dan he. Het opbouwen van de zaak, de mensen helpen met het aansluiten van hun PC's en het gezamelijk oplossen van problemen die ontstaan tijdens het opbouwen. Het uitwisselen van.........euh......data. En tijdens spellen je medespelers helpen met het volbrengen van doelen enzo. Juist door zulke zaken leer je elkaar beter kennen, je leert tijdens het spelen hoe je op elkaar kunt inspelen en hoe de ander denkt. Dat zijn gewoonweg zaken die je ook in het 'gewone leven' nodig hebt.

Tuurlijk, gegeven ik ga vaak uit en daar leer je dat ook. Maar je moet verschillende dingen proberen om ook kanten te ontdekken die je in het 'routine-uitgaan' wellicht niet van je vrienden zou weten\ kunnen leren. Niet dan?!

En tja, als mensen mij of iemand anders voor een nerd aanzien zegt dat meer over hoe lelijk zijzelf binnenin zijn dan over de persoon waar ze die mening over hebben.
N.B.; Ik heb maar 1 Lan-party gemiddeld in het jaar. Maar ik kan me voorstellen dat frevente bezoekers zich soms mateloos kunnen irriteren over hoe er tegen dergelijke zaken wordt aangekeken.

Geen opmerkingen: