dinsdag 12 juni 2007

Column: Binnenlands politiek gezeik "the return"

Vandaag mensen, vandaag ga ik iets doen wat gevaarlijk is!
Ik ga namelijk mijn mening uitspreken, ik kan wellicht kritiek verwachten, een taart in mijn gezicht krijgen, doodsbedreigingen krijgen of wellicht zelfs worden vermoord!
En voor de verandering doe ik dat niet omdat ik naar roem, geld of een onderduikadres verlang, ik doe het omdat ik het wil en omdat het mijn goed recht is verdomme nog aan toe!

Het is toch tegenwoordig te gek hoe het in de politiek aan toegaat! Nu ben ik geen oude knakker die gaat zeggen dat alles vroeger veel beter was. Dat vroeger politiekers zich aan hun woord hielden, er geen doodsbedreigingen waren, zoiets als populisme niet bestond en politiekers geen 40+ waren. Nee, zoiets zou ik niet willen beweren. We hebben het over NU, je weet wel, de tijd van snel internet en 'illegale' muziek of wat dat dan ook mag zijn.
Kent u hem al, de partij PRdV? De politieke partij van onze voormalig oorlogs-journalist en huidige misdaadopsporer Peter R. de Vries? Nou, nu dus wel bij deze.Dhr. Peter R. de Vries heeft politieke ambities, niets mis mee. Ik gun een ieder het van harte. Het zijn de methodes die ik walgelijk popu(lair) vind.

Dhr. Peter R. de Vries kreeg plotseling diskettes in zijn handen met belastend materiaal over onder meer Pim Fortyun. U weet wel, de politicus welke enige jaren terug een storm in een glas water veroorzaakte en vervolgens een gevaar voor het milieu bleek en dus maar moest worden gerecycled volgens Volkert van der G.

Nu ben ik geen Pim Fortyun aanhanger, sterker nog ik hang niets onvoorwaardelijk aan en ben sowieso een koppig persoon wat ten koste van alles tegen de stroom in wilt roeien. U weet wel, als de hele wereld zegt dat ik bruine ogen heb, dan zijn mijn ogen volgens mij blauw, ook al zijn ze bruin!

Pim Fortyun is dood, het is dus sowieso al achterbaks om een dode nog een schop na te geven. Maar onze moedige super misdaadbestrijder Peter R. de Vries, vreest niets en wil laten zien dat hij tegen een dode durft aan te trappen. En hoe, met diskettes welke topgeheime informatie bevatten nog wel! Hoe komt ie eraan?! Liep hij soms toevallig langs de auto, zag de diskettes liggen, natuurlijk overduidelijk gelabeld met "AIVD TOP GEHEIM", en merkte dat de autodeuren niet waren afgesloten?!?

In ieder geval was het resultaat erna, PRdV steeg in het vertrouwen bij de mensen als politicus met maar liefst 5%. Ben ik de enige die inziet dat hij contacten heeft met criminelen en praktisch met chantage en afpersing iedere minister zo het kabinet uit kan drukken?
De enigste die ziet dat een systeem politiek naar voorbeeld van de VS ons om vormt naar domme hamburgeretende MacDonalds bezoekers?

En dan de AIVD, ik heb ze nog niet echt de laatste tijd goed aan het werk gezien. Altijd te weinig direct bewijs of de informatie is 'weg'. En nu plotseling duikt er jaren na dato info op net voor de verkiezingen volgend jaar.

Zucht, het zal de anti-Fortyunisten in ieder geval bevallen, PRdV heeft zijn stemmen erbij.
Ik zal wel een dom onwetend blaatschaap zijn ergens hoog op een berg ver vanaf de kudde. Maar gelukkig heeft dit domme onwetende blaatschaap wel een goed uitzicht over het land en ziet hij de dreigende onweersbuien al vroegtijdig aankomen.

Dames en heren,

ik wens u nog een goede dag.

Geen opmerkingen: