woensdag 20 juni 2007

Column: Wiskunde, Wezen en Feesten

Hey bloggers,

Hier ben ik weer. De week is alweer doormidden en voor mijn ervaring ging het echt razend snel. Tot nu toe in deze week dus een hoop gepraat over de EU. Maar ook een hoop wiskundeproblemen op de PABO. Ik kan het ze niet kwalijk nemen want mijn wiskunde was ook altijd erg zwak, ik geef de voorkeur aan intuïtieve schattingen en dat werk meestal wel aardig. Helaas was de intuïtieve schatting van een directeur in een Irakees weeshuis wat belabberder. De directeur stelde namelijk geld boven levens en koos ervoor om de kinderen vastgeketend op een betonnen vloer te laten verhongeren om de gedoneerde kleding en etenswaar te verkopen op de zwarte markt. Helaas voor hem en gelukkig voor de kinderen stuitte men tijdig op de kinderen, de werknemers van het weeshuis zitten vast maar de echte rat is nog op de vlucht.

Over vluchten gesproken, wie de boerse sleur van het leven wilt ontvluchten op de wat minder permanente manier kan dit weekend in Roermond naar de cultuurnacht. Deze vinden plaats op zowel de 23ste alsook de 24ste Juni. Dit evenement is heel goed te combineren met het gewone uitgaan op zaterdagnacht aangezien de meeste evenementen stoppen rond 01:00 uur en sommige rond 03:00 uur. Voor verdere informatie verwijs ik jullie door naar de website van de gemeente Roermond omdat deze meer bied waaronder een kaart met daarop de locaties van evenementen. Ik kan jullie wel vertellen dat er exposities zijn, live muziek, optredens, dans, gedichten, kortweg voor ieder wat wils. Ik zal waarschijnlijk zijn terug te vinden ergens op dit evenement. Ow ja, het meeste is gratis dus over kosten hoeft men zich niet druk te maken.

Verder is er nog de taptoe in Roermond op zaterdag. Die zal ik waarschijnlijk wel deels mee krijgen omdat ik in de stad zal zijn, maar eigenlijk hoeft dat dan weer niet zo zeer van mij. Ik zal kijken of ik wat foto’s kan maken van de cultuurnacht maar ik sta er eigenlijk niet zo om te springen mijn camera mee te nemen van de cultuurnacht naar de kroeg. Maar we zullen zien. Maar net zoals ze op de PABO niet zo goed kunnen rekenen, moeten jullie er niet helemaal op rekenen om ze als eerste te zien. ;)

Xie jullie nog wel,

Auredium Riptide

Geen opmerkingen: