zondag 17 juni 2007

Evenement: Santa Fe 2007 Roermond

Hola mensen, alweer een blog van mij. Deze keer echter wat nieuws van de tap. Ik ben vandaag naar Santa Fe 2007 geweest. Dit jaarlijkse evenement word gehouden in Roermond en staat in het teken van de 2e Wereldoorlog. Tijdens dit evenement is er vanalles te zien wat te maken heeft met de 2e wereldoorlog. (duh! red.)

Ik ging er naartoe om een aantal redenen, ten eerste was het zondag, ik had geen reet te
doen en het was mooi weer, daarbij spreekt geschiedenis en wapens mij al aan vanaf het moment dat ik mijn eerste stapjes kon zetten, wellicht al eerder. Enfin ik vond het een erg leuke gebeurtenis al met al.

De entreeprijs was 3 euro en het was er echt ontzettend druk, maar dat maakte het wel leuk. Er werden demonstraties gegeven, rondritten, er werd oud legermateriaal verkocht en overal was materiaal te bezichtigen. Denk hierbij aan jeeps, tanks, machinegeweren, een luchtafweergeschut, vrachtwagens, oude auto's van die tijd, veel mensen in uniform van die tijd en mijn persoonlijke favoriet, oude leger motoren. Het was allemaal ingedeelt als een heel groot legerkamp en er waren bijvoorbeeld rondritten amfibievoertuigen.

Natuurlijk was ik aanwezig met mijn camera en heb ik foto's gemaakt voor mijzelf, en natuurlijk jullie. en natuurlijk post ik ze dan ook hier op mijn blogs zodat jullie in ieder geval een blik kunnen krijgen van wat er te zien was. Mochten jullie het leuk vinden raad ik jullie zeker aan er heen te gaan, maar dat moet dan wel volgend jaar gebeuren. Ow ja, vanzelfsprekend is het festival belangrijk om de gebeurtenissen van de 2e wereldoorlog wat reƫler te maken voor jezelf. Met name omdat mijn generatie het contact van de 2e wereldoorlog uit het oog begint te verliezen.

Een paar van de gemaakte foto's:

Geen opmerkingen: