woensdag 13 juni 2007

Column: Afvallen

nou, het is dan toch gebeurd.

ik ben nu sinds ruim een maand aan het afvallen. Ik woog veel te zwaar in mijn mening (92,5 kg bij 1,88 meter lang) en ben nu ruim 10 kilo lichter. Ik streef erna om de 80 kg te halen, en tegen het einde van de komende week zal ik daar aardig dicht bij in de buurt zijn.

ik weet dat 5 weken voor 12,5 kg relatief veel is, maar ik zit dan ook op een relatief strikt dieet voorgeschreven door, verrassend genoeg, mijn moeder. Normaal sla ik haar advies in de wind en roei ik stroomopwaards, maar aangezien zij er verstand van heeft heb ik het maar opgevolgt. Met succes dus. De sleutel ligt in 1 ding; discipline. Als je dat hebt (en dat heb ik als het erop aan komt), dan lukt het afvallen ook wel. Ik ben tevens gaan fitnessen om die slappe hap spieren weer fit te maken.

Daarbij ben ik ook nog eens bezig andere zaken te regelen dus het is aardig druk op persoonlijke gebieden. Wellicht dat daarom mijn website enigzins plat ligt.

Geen opmerkingen: