dinsdag 12 juni 2007

Column: De laatste dag van het jaar

Het is weer die dag om terug te blikken op afgelopen jaar. Een roemoerig en rommelig jaar gevult met o.a. de Hofstadgroep, doodsbedreigingen en meer slecht nieuws. De laatste jaren lijken wel zwartgallig van het slechte nieuws, maar er is ook positief nieuws hoor. Het is een kwestie van zoeken.

Bent u van mening uw jaar goed te hebben besteed?
Zo ja, dat is mooi voor u.
Zo nee dan heb ik een advies voor u.
Een jaar besteed is altijd goed, ookal vind u van niet. Als u van mening bent dat u meer had kunnen doen heeft u tenminste wat gedaan. Als u van mening bent dat u veel slechte dingen heeft meegemaakt dan zal komend jaar wel beter worden.

Dus niet zo treurig, die kop omhoog en doorlopen, ookal is het windkracht 12 en moet je er tegenin lopen. Dergelijke zaken horen bij het leven en een storm houdt nooit voor eeuwig aan. Verheugt u in plaats daarvan op de stilte na de storm welke u aangenamer zal overkomen dan enig moment ervoor.

En ik, ach ik mag niet klagen. Voor mij is oudjaarsdag gewoon een werkdag, eentje die ik zelf heb gekozen daartoe overigens. Maar vanavond is het af, uit finito dan werk ik niet meer. Dan houd ik het uit met mijn vrienden.

Ik wens u allen een goede jaarwisseling toe!

Geen opmerkingen: