dinsdag 12 juni 2007

Filmreview: King Kong

Goed, ik ben naar de film King Kong geweest. De remake van de Klassieker, deze keer door Peter Jackson verfilmt. Deze maker als de beroemde Lord of the Rings trilogie.

Het filmconcept speelt zich af in de jaren 30 van de 20ste eeuw tijdens de grote economische crisis. Alles is getrouw in beeld gebracht.

Een actrice die op straat komt te staan neemt het aanbod aan van een lapzwanzige filmmaker die nog een paar andere mensen erin luist om samen met hem een film te gaan maken op een onbewoond eiland.

Op dit eiland leeft de grote aap King Kong.
De film is een aaneenschakeling van emoties bestaande uit actie, romantiek en o.a. avontuur. De film is natuurlijk gevult van de nodige CGI truckjes om allerlei dieren realistisch te laten lijken. Deze effecten zijn zeer nauwkeurig uitgevoerd op hoog niveau en vallen niet direct op. Het geluid is van een goed niveau.

Op te merken valt dat deze film 3 uur duurt. Persoonlijk vond ik het een zeer goede film, 1 van de betere die ik tot nu toe heb gezien. Wel moet ik erbij zeggen dat de film zoals wel bekend is een remake is, maar dat neemt het klassieke verhaal geen kracht af. Een belangrijk detail is dat je het beste de film in de bioscoop kunt zien aangezien de meeste TV's niet de 'grootheid' van alle elementen naar voren kunnen toveren.

Het is wederom geen Hollywood rotzooi (want hij komt niet van Hollywood af), mensen die graag hapklare actie willen zien, niet van emotioneel gezever houden of gaan zeiken over technische details kunnen beter niet naar de film gaan. Alle andere mensen raad ik het zeer zeker aan.

Cijfer: 9

Geen opmerkingen: