woensdag 18 mei 2011

Het Grote Ubuntu avontuur

of 30 dagen non-stop ubuntu only gaan

het knaagde al langer aan mij, de gedachte om gewoon eens 30 dagen alleen maar Ubuntu te draaien in mijn huis. Weg van Windows, iets wat ik enkel voor de computerspellen erop houd. Gisteren ging de kogel door de kerk, plotseling MOEST het van mijzelf. Zo ben ik wel vaker, als ik iets wil voor mijzelf dan MOET het vanzelf op een gegeven moment.

Dus gisteravond ben ik begonnen met mijn Ubuntu only. Windows 7 had mijn eerste Ubuntu DVD verknalt waardoor de installatie van 11.04 niet lukte. Alleen maar een teken dat ik van Windows af moest. Na Ubuntu 10.04 te installeren en te upgraden kun ik als nog van slag met 11.04.

De Unity interface is nieuw voor me, maar ik heb genoeg ervaring om te weten hoe en wat en in een minuutje wist ik het fijne ervan. Ik kijk uit naar de rest van de dagen en houd jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen: